Društvene mreže omogućuju korisnicima da komuniciraju brzo i dijele sadržaj u opuštenom tonu, često ne razmišljajući o tome što su zapravo objavili. S obzirom na to da je humor subjektivan i da svaki korisnik može različito interpretirati isti sadržaj, sve je aktualnije pitanje: Koliko je zapravo mala granica između šale i vrijeđanja na internetu?
Bezopasna šala ili?
Humor na društvenim mrežama često ovisi o individualnim preferencijama, iskustvima i kulturnim razlikama. Dok će neki ljudi određeni komentar shvatiti kao bezopasnu šalu, drugi ga mogu doživjeti kao uvredu. Mnoge šale koje na prvi pogled izgledaju nevino mogu imati dublje konotacije koje vrijeđaju određene skupine ili pojedince. Jedan od ključnih faktora koji određuje hoće li nešto biti shvaćeno kao šala ili uvreda jest kontekst. Netko može objaviti šalu koja u određenom kontekstu može biti smiješna i prihvatljiva, ali ako je izvučena iz konteksta ili pogrešno interpretirana, ona može izazvati negativne reakcije i biti shvaćena kao napad ili vrijeđanje.
Najveći izazov je što smo na internetu svi neke druge osobe, odnosno društvene mreže omogućuju korisnicima da komuniciraju anonimno, što često dovodi do toga da je i odgovornost za napisano smanjena, odnosno pripisuje se našem "virtualnom ja".
Skriveni iza ''virtualnog ja''
Anonimnost može ljudima olakšati prelazak granice dobrog ukusa jer znaju da će rijetko biti suočeni s direktnim posljedicama ili kaznama za svoje ponašanje. S druge strane, nije cilj stvoriti kulturu u kojoj ljudi postaju previše oprezni u izražavanju svog mišljenja, čak i kada se radi o bezopasnom humoru, jer to ograničava slobodu izražavanja i kreativnost. Iako je granica između šale i vrijeđanja na društvenim mrežama vrlo tanka, moguće je pronaći ravnotežu. Edukacija o osjetljivosti i različitim kulturama, empatija prema drugim korisnicima te svjestan pristup online komunikaciji ključni su faktori u očuvanju poštovanja i dobrih međuljudskih odnosa.
Mirsad, Andrea i Rafaela su posjetili Split
"Humor bi trebao biti alat za povezivanje ljudi, a ne za razdvajanje ili vrijeđanje", smatra kreator Mood Media tima Mirsad Kadić. Već više od 10 godina objavljuje humorističan sadržaj na internetu. I sam zna koliko je teško zadržati interes publike, a istovremeno nikoga ne povrijediti. O svojim iskustvima na internetu, o svom poslu, kreativnosti te kako biti odgovoran online pričao je tijekom posjeta splitskoj Osnovnoj školi Mejaši. U sklopu Gen Z Akademije powered by A1 društvo su mu na Akademiji pravile Andrea Pacadi i Rafaela Seba.

"Tijekom cijelog predavanja vladala je dobra, pozitivna atmosfera koju su sa sobom donijeli učenici. Nadam se da su učenici nešto i naučili o sigurnosti na internetu te kako biti bolji online! Uz to, ovo mi je iskustvo bilo još posebnije jer sam prvi put posjetio prekrasni Split koji me oduševio", govori Mirsad.


Rafaela je pak imala potpuno drugačije iskustvo s obzirom na to da joj je ovo bio povratak kući:"Uvijek je najljepše doći tamo gdje te svi znaju, gdje si svoj – doći doma. Posebno mi je značilo to što su učenici sve što im govorimo slušali pozorno, bez glupiranja ili ismijavanja bilo koje teme. To je znak da naša poruka dopire do njih na pravi način – onako kako smo to i zamislili", govori Rafaela.

Za još novosti o Gen Z Akademiji powered by A1, koju radimo u suradnji s Centrom za sigurniji internet, pratite Mood Media web stranicu i društvene mreže. Kako ne bi zaboravili bitne informacije s edukacije tu su i interaktivni kvizovi 'Znaš? ili ipak ne?' supported by essence.
