Aplikacija WhatsApp je nedavno iznenadila korisnike novitetima, predstavivši 12 novih funkcija. Ove nadogradnje unapređuju komunikaciju, organizaciju i cjelokupno korisničko iskustvo. Uveli su, primjerice, značajku koja prikazuje tko je trenutno aktivan u grupnim razgovorima, vidljiv ispod imena grupe. Druga opcija omogućava primanje samo ključnih obavijesti, poput spominjanja, odgovora ili poruka od kontakata spremljenih u adresaru. Jedna od nadogradnji uvodi mogućnost zumiranja tijekom video poziva na iOS-u gestom "pinch to zoom".
Značajka još nije došla u sve zemlje
Neki su to od noviteta koje su mnogi korisnici podržali i o kojima se danima raspravlja na društvenim mrežama. Ipak, na globalnoj razini na jednu funkciju se korisnici dosta žale. Aplikacija je, naime, predstavila novu značajku temeljenu na umjetnoj inteligenciji. Na zaslonu za razgovore WhatsAppa pojavio se novi, uvijek prisutan plavi krug s ružičastim i zelenim bojama koje se prikazuju. Pritiskom na taj logo Meta AI-a otvara se chatbot koji je dizajniran za odgovaranje na pitanja korisnika, pružanje informacija ili za generiranje ideja. Meta opisuje ovu značajku kao "potpuno opcionalnu", no korisnici su primjetili da se ne može ukloniti iz aplikacije, što je izazvalo kritike.
Sigurna online komunikacija
WhatsApp je jedna od najpopularnijih aplikacija za komunikaciju koja neprestano postavlja nove trendove. No, kako bi online komunikacija bila sigurna, odgovornost ne leži samo na tvrtkama koje razvijaju te aplikacije, već i na samim korisnicima. Mladi svakodnevno koriste aplikacije za dopisivanje, zbog čega sve više raste potreba za kontinuiranom edukacijom o digitalnoj sigurnosti. Upravo to je misija Mood Media tima, koji u sklopu projekta Gen Z Akademija powered by A1 obilazi škole diljem Hrvatske i s učenicima razgovara o sigurnosti na internetu, potencijalnim opasnostima te o načinima kako svojim ponašanjem mogu pridonijeti sigurnijem digitalnom okruženju.


Digitalni bonton
Teme poput cyberbullyinga, sextortiona, digitalnog zlostavljanja, ali i kako u komentarima slijediti pravila digitalnog bontona, odnosno pristojnog dopisivanja, prošli su s učenicima u OŠ Stjepana Radića Čaglin. Posjetili su ih kreatori Josip Prepelić, Rafaela Seba i Laura Bakin, te otvorili raspravu koja je zainteresirala sve prisutne.

''Komunikacija na internetu može otići u krivom smjeru na različite načine. Netko ne mora odmah shvatiti kontekst o kojem govorite, netko može krivo shvatiti emoji koji ste mu poslali. Puno je situacija koje mogu završiti loše jer je netko krivo protumačio ton kojim govorite'', kaže Laura.

I zato samo jasna komunikacija i otvorenost mogu razriješiti takve slučajeve. Također, postoje i puno opasnije situacije – u kojima se iz običnog i naizgled normalnog razgovora prelazi u neku vrstu zlostavljanja ili ucjenjivanja. Ako se odmah na početku prepoznaju znakovi takvog dopisivanja, iz te toksične situacije se lakše izvući. Gen Z Akademija powered by A1 je tu kako bi što više učenika čulo najnovije trendove te naučilo otvorenije razgovarati o tome s čime se na internetu susreću.
Detalje putovanja kreatora pratite na Mood Media webu i društvenim mrežama, a svoje znanje o sigurnosti u digitalnom okruženju uvijek možete provjeriti i u kvizovima ''Znaš ili ipak ne?'' supported by essence.

