Internet prevaranti ne spavaju – doslovno nikada. Najnovija prijevara širi se putem poruka koje dolaze u inbox aplikacija za dopisivanje, ciljajući na emocije korisnika. Naime, na aplikaciju Whatsapp vam dolazi poruka u kojoj vas poziva da glasate za pobjednicu u plesnom natjecanju. Ako slučajno nasjednete, izaberete kandidatkinju za koju ćete glasati, upišete svoj broj – napadač je dobio izravan pristup vašem uređaju. Time ste mu osigurali pristup osobnim podacima.
Kako koristiti internet pametno?
Nije ovo prva ovakva prijevara, a koliko po medijima čitamo - sve su učestalije i sve su sofisticiranije. Zbog toga, ali i drugih opasnosti koje vrebaju na internetu, agencija Mood Media osmislila je projekt Gen Z Akademija powered by A1 koji se provodi u osnovnim školama diljem Hrvatske. Cilj je edukacija mladih o sigurnoj i odgovornoj upotrebi interneta i pametnih telefona – od najranije dobi.


Kreatori Mood Media tima zaduženi su da djeci približe genijalan svijet društvenih mreža na kojem oni stvaraju sadržaj te da ih iz vlastitog iskustva upozore na zamke poput ove koja je aktualna te kako na vrijeme prepoznati da je riječ o prijevari.
Zamke su sve pametnije i sofisticiranije
U Daruvar, u Osnovnu školu Vladimira Nazora, su tako stigli popularni kreatori Nika Pavičić, Leon Žilavi i Sead Hrustanović, kako bi otvoreno razgovarali s učenicima i ispričali s čim su se i sami susretali na internetu.


“Koliko god upozoravali na prijevare, i dalje mnogi nasjednu. Zamke su sve pametnije i kreativnije, a naš svakodnevni tempo je sve brži – čitamo poruke, telefoniramo dok radimo još nešto treće. Nismo u potpunosti koncentrirani i to prevaranti koriste. Jedini način zaštite je stalna edukacija – navika da sve što nam djeluje sumnjivo, prvo provjerimo.”, objašnjava Sead Hrustanović.

Kako prepoznati online zamke?
Gen Z Akademija powered by A1 se pokazala kao jedan od najučinkovitijih modela za razvoj takvih navika. Mladi slušaju svoje uzore s društvenih mreža, a svoje znanje redovito mogu i provjeravati. Na Mood Media webu aktivni su kvizovi Znaš? Ili ipak ne? supported by essence, uz koje mladi na zabavan način uče kako prepoznati online zamke.
