Influencer marketing je u posljednjih deset godina doživio nevjerojatan razvoj, ali i transformaciju, postavši ključna komponenta digitalnog marketinga. Sa širenjem platformi poput Instagrama, YouTubea i TikToka, kreativni pojedinci preuzeli su ulogu mosta između brendova i krajnjih korisnika. Kroz ove godine, način na koji brendovi pristupaju influencerima, kao i način na koji influenceri komuniciraju s publikom, drastično se promijenio. No, usprkos njegovoj potpunoj profesionalizaciji, ključni faktori – autentičnost, povjerenje i angažman – ostali su temeljni za izgradnju uspješne suradnje između brendova i influencera. O ovoj temi raspravljalo se na Marketing Meet Upu (eventu koji okuplja sve ljubitelje marketinga) u Zagrebu, na kojem je sudjelovao i kreator Mood Media tima, Marco Cuccurin. Uz njega, panelisti su bili Štefica Škarika (Dialog komunikacije), Lana Suša (Zalando) i Suzana Badrov (A1), a sve je moderirala Edina Pršić Babić.

Uvijek aktualna tema - influenceri
‘’Ako je neka tema zanimljiva i korisna, u redu je ponoviti je. Još 2017. godine smo na Marketing Meet Upu pričali o influencer marketingu, a sada smo to i ponovili. Jer okolnosti su se promijenile. Publika se mijenja, algoritmi se mijenjaju, a influencer marketing nikad nije bio dinamičniji. Brendovi sve pažljivije biraju suradnje, TikTok preuzima primat, a AI ulazi na velika vrata. Što to znači za kreatore, agencije i oglašivače? Na ovom panelu pričamo o tome kako prepoznati prave influencere, koji trendovi donose rezultate, a što je prošlost. Kako brendovi mjere uspjeh, koliko su spremni prepustiti kreativnu slobodu influencerima i je li publika izgubila povjerenje u plaćene suradnje. Bez filtera, bez skripti – samo iskustva iz prve ruke i odgovori na najvažnija pitanja’’, objavio je na svojim mrežama Ilija Brajković, pokretač Marketing Meet Upa.

Kako ostati autentičan?
‘’Raspravljali smo o različitim aspektima kreiranja sadržaja, suradnje s agencijama i trendovima. Pokušali smo iz različitih kuteva dati svoje iskustvo o temama: kako napraviti dobar brief kreatoru za određenu kampanju, kako unatoč svim izazovima ostati dosljedan i biti prirodan - onakav kakvog su te tvoji pratitelji i zavoljeli. Imali smo, naravno, tri različite perspektive, što nam je svima još malo približilo ideju kako suradnje trebaju izgledati da bi bile uspješne’’, kaže Marco.

Marco kao uzor za društveno odgovorne kampanje
Puno se govorilo i o ulozi influencera u poticanju pozitivnih društvenih promjena. Influencer marketing može biti snažan alat u podizanju svijesti o važnim društvenim pitanjima poput zaštite okoliša, mentalnog zdravlja, borbe protiv nasilja i diskriminacije. Zbog svoje sposobnosti da dosegnu široke i raznolike publike, oni mogu motivirati mlade ljude i širu zajednicu na akciju i promjenu. Upravo u ovom kontekstu svi su istaknuli Marca kao uzor mladima.

‘’Doista sam se pronašao u tome – u emocijama, aktivizmu i iskrenosti. Kao i mnogi, i ja sam na Instagramu nastojao imati savršene objave, a onda je došao TikTok i shvatio sam da želim krenuti u malo drugačijem smjeru. Htio sam ostati vjeran sebi. I znam da radim pravu stvar kada mi prilaze ljudi od 20 do 50 godina i dijele sa mnom svoja mišljenja i neke svoje priče. To je trenutak u kojem shvatim da su oni tu, da si vjerujemo i to je ta ljepota posla u kojem sam se pronašao. Ima brendova koji se žele povezati s takvim sadržajem i uz koje sam puno naučio. Istaknuo bih A1 i essence, brendove s kojima radimo velike stvari i koji mi omogućuju da u svom kontentu doista budem autentičan’’, zaključuje Marco. Marca pratite na njegovim društvenim mrežama, i naravno, na Mood Media portalu i dalje.