Marco, Rafaela i Vedran započeli su važnu diskusiju na internetu!
Mood Media

Mood Media

07.07.2025

Blog
Marco, Rafaela i Vedran započeli su važnu diskusiju na internetu!

Dječja posla više nisu što su nekad bila. Nasilje se nekad odvijalo licem u lice, a danas se skriva iza ekrana. Tiše je i nevidljivo, ali jednako bolno. Djeca svoje nasilnike nose u džepovima i nasilje ih prati na svakom koraku, čak i kad su fizički sigurna. Ni dom više nije utočište jer nova prijetnja može stići u obliku obične notifikacije. Zato nije dovoljno ostati po strani, već pažljivo slušati, razgovarati i otvarati teške teme. Samo tako možemo prepoznati znakove i biti tu kad im najviše trebamo.

Kako pokrenuti razgovor?

Online nasilje često ostaje skriveno iza tišine, straha ili srama. Roditeljima i djeci nekad je teško uopće pokrenuti razgovor o toj temi. Zato je A1 Hrvatska u sklopu kampanje #BoljiOnline Dječja posla, osmislio kartice za razgovor koje će odraslima i djeci pomoći otvoriti teme o digitalnom svijetu, emocijama i situacijama koje mogu zbuniti, povrijediti ili uplašiti. Kroz jednostavna pitanja i poticaje za razgovor, kartice grade povjerenje, otvaraju prostor za iskrenost i čine prve korake lakšima, i djeci i odraslima. Djeca su često izložena verbalnim prijetnjama, cyberbullyingu i negativnim utjecajima, ali ta „modrica“ nije vidljiva na prvi pogled. Iako ne ostavlja fizičke tragove, emocionalna bol može biti jednako jaka, ako ne i jača te ostaviti dugotrajne posljedice.

Article

Poznati kreatori postavljaju važna pitanja

Kreatori Mood Media tima, Vedran Kantar, Marco Cuccurin i Rafaela Seba, uključili su se u kampanju kako bi potaknuli što više djece i njihovih roditelja da otvoreno razgovaraju o temama odgovornosti na internetu. Otvorili su neka pitanja o kojima nije uvijek lako pričati, ali otvoreni razgovor uvijek vodi ka rješavanju istih. To je pravi trenutak kada roditelji mogu pomoći svojoj djeci da shvate da ono što vide na internetu nije uvijek odraz stvarnog života, već odabrani trenuci koji su savršeno posloženi.

Iskustva i savjeti iz prve ruke

Kreatori Mood Media tima uzeli su kartice i pitali roditelje najčešća pitanja o sigurnosti na internetu: komunikaciji s nepoznatim osobama na internetu, o tome kako njihova djeca doživljavaju komentare itd. U videima, roditelji dijele svoja iskustva i savjete, a pritom se ističe važnost razvijanja kritičkog mišljenja kod djece. Kroz videa su također iznijeli nekoliko situacija u kojima i roditelji mogu savjetima pomoći djeci da ostanu sigurni dok koriste društvene mreže.

Article

Danas se nasilje krije iza ekrana. Ne ostavlja modrice, ali jednako boli, kaže Rafaela.

Djeca danas svoje nasilnike nose u notifikacijama. I kada su fizički sigurni, prijetnja ih prati. Ni dom više nije utočište kada nasilje stiže kao notifikacija, ističe Vedran.

U videu koji je kreirao, postavio je važna pitanja jednoj mami:

''Mislite li da vaše dijete kada gleda druge profile, druge djece, smatra da je njima bolje nego njemu?''

Mama: ''Sigurno da da, dijete još nema razvijeno kritičko mišljenje i zato joj ja objašnjavam da sve što vidi na internetu su uvijek nečiji najbolji trenuci, ali iza toga postoje i oni stvarni, obični trenutci koji su manje lijepi.''

Vedran: ''Da, ljudi najčešće objavljuju lijepe trenutke, jer oni manje lijepi nisu toliko zanimljivi.''

Vedran je potom postavio još jedno pitanje koje svaki roditelj treba proći sa svojim djetetom:

‘’Mislite li da vaše dijete zna kada iza nekog profila stoji nestvarna, odnosno fake osoba?’’

Mama: ''Ono što dijete zna, da s nepoznatim osobama ne smije stupati u interakciju.''

Article

Ovaj odgovor pokazuje koliko je bitno usmjeriti djecu na pravilan način korištenja tehnologije, te im pomoći razumjeti razliku između stvarnih i lažnih identiteta na internetu. Stvaranje prostora za otvoren razgovor o internetu, društvenim mrežama i digitalnom ponašanju može pomoći djeci da postanu odgovorni i sigurni korisnici interneta. Sve detalje ove kampanje pratite OVDJE.

Article